‎هدست Xwave رابط ذهن شما با iDevice ها

 ‎هدست Xwave رابط ذهن شما با iDevice ها  


xwave-narenji.jpg


حتماً تالوسین ها را می شناسید. اگر مجموعه داستانی جنگ ستارگان را دیده باشید با این شخصیت ها آشنایی دارید. تالوسین ها موجودات افسانه ای ساکن سیاره تالوس با جمجمه های بسیار بزرگ بودند. خصوصیت بارز این موجودات این بود که برای برقراری ارتباط نیازی به صحبت کردن نداشته و از طریق ذهن خود با هم ارتباط برقرار می کردند و به قولی تله پاتی داشتند. حال فرض کنید اگر انسان ها نیز توانایی این موجودات را داشتند چه اتفاقی می افتاد! احتمالاً زندگی هیجان انگیزی پیش رو داشتیم. البته فکر می کنم کم کم با پیشرفت تکنولوژی به آن سمت نیز سوق پیدا خواهیم کرد. 


تا زمان تکامل مغز انسان ها همانند تالوسین ها به نظر می رسد که باید به هدست های الکترونیکی که به ما اجازه کنترل دستگاههای مختلف با استفاده از امواج مغز را می دهند تکیه کنیم. ‎یکی از این هدست های الکترونیکی XWave نام دارد که توسط کمپانی PLX در کالیفرنیا ساخته شده است. XWave اولین هدست الکترونیکی است که برای iPhone/iPod/iPad ساخته شده و همانند هدفون بر روی سر قرار می گیرد.

 

متاسفانه این دستگاه هنوز موفق به ایجاد این قابلیت نشده که با قدرت ذهن خود در میان Playlist یا دفترچه تلفن خود اسکرول کنید، اما توسط آن می توانید سطح تمرکز و تشخیص خود را با استفاده از یک سری بازیها بالا ببرید و سلول های خاکستری مغز خود را به کار بیاندازید.

 

xwave1-narenji.jpg

XWave با الهام از تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت Neurosky ساخته شده است و به هدستی که برای اولین بار در نمایشگاه دستگاه های بازی توکیو در سال ۲۰۰۸ توسط آن شرکت ارائه شد بی شباهت نیست. XWave نیز همانند هدست شرکت Neurosky شامل الکترودی است که با پیشانی کاربر در تماس است. این الکترود کار دریافت امواج مغز و تبدیل این سیگنال ها از آنالوگ به دیجیتال (به صورتی که قابل استفاده باشند) را انجام می دهد.

 

xwave2.narenji.jpg

برنامه ای نیز به همراه این دستگاه ارائه می گردد که شامل تعدادی تمرینات با هدف آموزش مغز است. این تمرینات عبارتند از بلند کردن یک توپ و معلق نگه داشتن آن بر روی صفحه iDevice و تعیین سطح آرامش ذهن توسط رنگها (مثلاً در هنگام مدیتیشن و آموزش افزایش تمرکز). کمپانی PLX Devices همچنین برای ارتقاء نرم افزار هدست خود کیت توسعه نرم افزار (SDK) را ارائه کرده که امکان طراحی و توسعه نرم افزار XWave را به دیگر توسعه دهندگان برنامه ها و بازی های iPhone/iPod/iPad خواهد داد.

 

این کمپانی می گوید که بعضی از نرم افزارهای در حال ارتقا شامل بازیهایی است که در آن اشیاء توسط ذهن کاربر کنترل می شوند و یا برنامه هایی که توسط آنها کاربر می تواند چراغهای خانه را به کنترل ذهن خود در آورد و یا بر حسب روحیه خود موسیقی مورد علاقه اش را انتخاب کند. XWave هم اکنون با قیمت ۱۰۰ دلار قابل سفارش بوده و قرار است در اکتبر ۲۰۱۰ به بازار عرضه شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
MyTheme یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ق.ظ http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

اکبر دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:02 ق.ظ http://www.BekhAAteRRetoO.blogfa.com

با سلام من شما رو با اسم جدیدترین تراینرها و کرک بازیهای جدید لینک کردم

شما هم میتوندی منو با اسم BekhAAteRRetoO لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد