سقوط قطعات فلزی راکت Chang'e ll's در دهکده ای از چین

 سقوط قطعات فلزی راکت Chang'e ll's در دهکده ای از چین  


chang1-narenji_ir.jpg



تصور کنید در حالیکه یک شب مهتابی به آسمان خیره شده اید و به ستارگان زیبا نگاه می کنید ناگهان یک قطعه بزرگ فلزی در حال سقوط به سمت زمین را مشاهده می کنید و چند ثانیه بعد صدای بووووم به گوشتان می رسد.

 

حدس می زنید قطعه ای از یک هواپیمای در حال حرکت بوده که از آن جدا شده و یا هدیه ای از یک سفینه فضایی که به سوی ساکنین شهر شما فرستاده شده است؟

 

چند شب پیش ساکنین دهکده های Suichuan و jiangxi چین با این داستان در واقعیت روبه رو شدند. ماجرا از این قرار بود که قطعات راکت Chang'e ll's که حامل دومین ماهواره چین بود، در این منطقه سقوط کرده است.

 

ساخت این ماهواره 134 میلیون دلار برای چین هزینه در برداشته و قرار بوده که پس از 5 روز طی مسافت به ماه رسیده و به مدت شش ماه در مدار قرار گرفته و به کمک دوربین هایش تصاویری را تهیه کند.

 

chang2_narenji_ir.jpg

کنترل این ماهواره بایستی از شعاع ۱۵ کیلومتری زمین انجام می گرفت تا بتوان به دنبال آن با یک برنامه ریزی دقیق برای بازگشت صحیح و بی خطر در آینده فکر کرد که متاسفانه حساب و کتاب ها درست از کار در نیامد و قطعات ماهواره خارج از زمان بندی مقرر به زمین بازگشتند.

 

بر طبق شواهد موجود این سقوط خطرات جانی به دنبال نداشته و ماهواره تنها با کمی سر و صدا به زمین برگشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
اکبر سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.BekhAAteRRetoO.blogfa.com


با سلام به دوست عزیر
یه سری به ما بزن

اگه از وبلاگ خوشتون اومده می تونید با کلیک روی انتخاب وبلاگ برتر یک امتیاز به وبلاگ من دادید هر نفر روزی یک امتیاز میتونه بده . پس شما دوست عزیز هر روز میتونید با دادن یک امتیاز ، این وبلاگ رو به برترین وبلاگ فارسی تبدیل کنید بازم از همه شما ممنونم
این کارتونو جبران میکنم
[قلب]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد