مایکروسافت گوگل را متهم به رفتار انحصارطلبانه و ضدرقابتی کرد

اینجا می توانید مصداق کامل این ضرب المثل که «دیگ به دیگ می گه روت سیاه» را ببینید! مایکروسافت دادخواست رسمی را تسلیم کمیسیون اروپا نموده و ادعا کرده که گوگل در زمینه جستجو به شکلی غیر رقابتی رفتار کرده است. دلیل این شکایت بر این مبنا است که گوگل از سال ۲۰۰۶ که مالکیت سایت Youtube را به دست آورده است، دسترسی رقابتی موتورهای جستجو به نتایج این سایت را محدود نموده.


همچنین مایکروسافت ادعا کرده است که موبایل های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون از دسترسی مناسب به یوتیوب محروم اند. براد اسمیت، معاون ارشد و مشاور عمومی شرکت مایکروسافت می گوید:

«گوگل به کاربران تلفن های آندرویدی اش این امکان را داده تا در کتگوری های یوتیوب جستجو کنند، ویدیوهای پرطرفدار و همچنین رتبه بندی آنها را ببینند. تمامی این امکانات هم از طریق برنامه و رابط کاربری که در این تلفن ها تعبیه شده، در اختیار کاربر قرار می گیرد. همچنین این امکانات به راحتی در اختیار کاربران آیفون هم هست.»
«اما متاسفانه گوگل دسترسی گوشی های ویندوز فون جدید به متادیتاها را، برعکس آندروید و آیفون، مسدود کرده است. در نتیجه اپلیکیشن یوتیوب مایکروسافت که بر روی ویندوز فون نصب شده، تنها می تواند مانند یک مرورگر عادی عمل کرده و هیچ یک از امکانات رقیبانش را در اختیار کاربر قرار نمی دهد. مایکروسافت آماده است که یک برنامه با کیفیت و امکانات بالا منتشر کند. ما تنها اجازه دسترسی به یوتیوب به شکلی که در اختیار بقیه است، را نیاز داریم، دسترسی هایی که تا کنون گوگل از ارائه آن سر باز زده است.»


داستان بسیار جالبی است، مایکروسافتی که هنوز بخاطر عدم رعایت اخلاق رقابتی در ارائه IE و ویندوز مدیا پلیر سرزنش می گردد، از گوگل شکایت کرده است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد